- Vi trenger i alle fall to-tre dager til

KrF-lederen ladet opp med VM-sjakk til kveldens budsjettrunde.

UTHOLDENHET:  - To-tre dager til, anslår KrF-leder Knut Arild Hareide om lengden på budsjettforhabndlingene. FOTO: TOMM W. CHRITIANSEN/DAGBLADET.
UTHOLDENHET: - To-tre dager til, anslår KrF-leder Knut Arild Hareide om lengden på budsjettforhabndlingene. FOTO: TOMM W. CHRITIANSEN/DAGBLADET. Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Knut Arild Hareide har brukt deler av den siste forhandlingspausen i budsjettforhandlingene i dag til å følge VM-duellen i sjakk.

Krf-lederen kan få bruk for alt han måtte ha lært om smarte og mindre smarte trekk av Vishy Anand og Magnus Carlsen .

Og ikke minst tålmodighet  og stayerevne.

For det var ikke noe som tydet på en snarlig budsjettenighet da Høyre, Frp, Venstre og Kristelig Folkeparti kom sammen igjen klokka 18  bak lukkede dører for tredje gang siste døgn.

- Det blir nok noen timer nå, sa KrF-leder Knut Arild Hareide da han gikk inn i 18-møtet sammen med representanter for de tre samarbeidspartiene.

- To-tre dager til Tidligere på dagen sa Kristelig Folkepartis leder at «vi trenger i alle fall et par-tre dager til».

Og det er ikke bare noen sjakktrekk med flytting av millioner i dette første statsbudsjettet mellom regjeringspartiene og støttepartiene som står på spill.

Denne første budsjettkampen dreier seg like om om slitestyrken i den fire år lange samarbeidsavtalen om regjeringens parlamentariske  grunnlag.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer