Vil knuse konkurrentene med 200 gule lavprisdrosjer

Lavpristaxi har satset millioner. Vil legge seg godt under konkurrentene i pris.

ER DET MULIG? Sammen med investor Terje Heggedal forsøker drosjesjåfør Roger Dørum Pettersen seg igjen med lavpristaxi. Foto: Magnus Rørvik Skjølberg
ER DET MULIG? Sammen med investor Terje Heggedal forsøker drosjesjåfør Roger Dørum Pettersen seg igjen med lavpristaxi. Foto: Magnus Rørvik SkjølbergVis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Finansavisen):  Eiendomsinvestoren Terje Heggedal, med noen hundretalls Oslo-leiligheter og et titalls prosjekter i Spania, satser et ukjent millionbeløp til høsten på å gjøre noe «med Europas dyreste drosjemarked», skriver Finansavisen i dag.

— Vi har jobbet med dette i tre år og brukt 2,8 millioner kroner på dette. Foreløpig er det ikke mulig å si noe om økonomien i det, da konsesjonen fortsatt er til behandling, sier Heggedal til avisen.

Forsøker igjen Heggedal og hans eiendomspartner Hans Petter Opsahl har gått sammen med drosjesjåførene Jon Esperum og Roger Dørum Pettersen. Selskapet er registrert som Økotaxi.

Ifølge Finansavisen vil de legge seg godt konkurrentene på pris.

For et par år siden gjorde Pettersen et stunt for å tiltrekke oppmerksomhet til lanseringen av Økotaxi, med kjøring i Oslo til en fast lavpris på 99 kroner.

200 gule lavprisdrosjer Konseptet fikk ikke gjennom konsesjonssøknaden, men med ny drosjeforskrift gjeldende i Oslo fra 23. mai i år har Økotaxi ny søknad inne. Nå er den grønne profilen byttet ut med 200 gule drosjer under arbeidsnavnet Lavpristaxi.

— Dette blir som å slippe reven løs i hønsegården, vi skal knuse fire av fem konkurrenter, sier Pettersen til avisen.

UTFORDRER: Eiendomsinvestor Terje Heggedal har satset et millionbeløp på å «gjøre noe med» drosjemarkedet i Oslo.
UTFORDRER: Eiendomsinvestor Terje Heggedal har satset et millionbeløp på å «gjøre noe med» drosjemarkedet i Oslo. Vis mer