Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Nyheter

Mer
Min side Logg ut

Villedende veiledende

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Sportsforretningene reklamerer med store avslag. Men ikke alle rabatter er like reelle. - En nåpris skal alltid referere til en førpris, sier kontorsjef Arve Blomberg-Nilsen ved Forbrukerombudet. - Det betyr at produktet må være solgt til denne prisen de siste to-tre månedene. Veiledende pris kan bare brukes hvis en god del av konkurrentene i samme område bruker samme pris. Men dette er ofte vanskelig å sjekke for forbrukerne. Skal du kjøpe sykkel, er det derfor best å spørre om hva sykkelen tidligere ble solgt for i samme butikk, sier Blomberg-Nilsen.

Utforsk andre nettsteder fra Aller Media