Reise:

Ving kritiseres for å «glemme» å opplyse om EU-regel. Kan få store pengekrav etter flykaos

Forbrukerrådet mener Ving burde ha opplyst kundene om erstatningskrav. Selskapet avviser kritikken: - Ving har ingenting å vinne på at flyselskapet eller forsikringsselskapet ikke betaler.

VENTER: Norske flypassasjerer måtte vente på Rhodos. Her venter Marian Østby med sønnen Matheo (4) på fanget. Foto/video: Marian Østby. Redigering: Ørjan Ryland Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

- Jeg synes det er drøyt. Ving er en stor aktør som har vært i markedet lenge og som folk stoler på, sier Bjarne Vasset jr.

Vasset var en av Vings kunder som ble rammet av at innsjekkingssystemet på Rhodos flyplass kollapset 30. juli. Rundt 1400 nordmenn som skulle hjem til Norge fra Rhodos, strandet på den greske ferieøya.

Ifølge NRK ble også flyreisen hjem fra Varna til Gardermoen utsatt for Bulgaria-turistene på grunn av omdisponering av fly til Rhodos.

Vasset, som skulle hjem fra Bulgaria, forteller at passasjerene ankom Oslo 27 timer seinere enn de skulle. Etter hjemkomsten får han en e-post fra Ving.

Reagerer på e-post fra Ving

I e-posten unnskylder Ving forsinkelsen:

«Bransjens reisevilkår basert på lov om pakkereiser, omhandler ikke forsinkelser på hjemreisen. I dette tilfellet var imidlertid forsinkelsen så lang at vi ønsker å gi en kompensasjon på kr 1500,- pr. person (fra 2 år). Beløpet refunderes til kort/konto reisen er betalt ifra».

E-posten har fått Vasset til å reagere.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer