I dag kunne både kunder og ansatte i DNB puste lettet ut, etter Vipps-trøbbel i går.
- Nå er alt oppe igjen, sa Vidar Korsberg Dalsbo i DNBs kommunikasjonsavdeling til Dagbladet i formiddag.
Dermed kan kunder som bruker den i prinsippet lynraske betalingstjenesten Vipps legge nok en trasig episode bak seg.
Et kjapt nyhetssøk viser tre episoder i mars og april med problemer som har rammet den fortsatt populære betalingstjenesten: I midten av mars, i begynnelsen av april, og altså igår.
Ustabilitet
Dalsbo forteller at DNB hadde en planlagt nedetid for Vipps natt til mandag, for å vedlikeholde nettplattformen.
Men så rotet det seg til igjen.
- Som følge av vedlikeholdet hadde vi problemer for Android-brukerne utover mandagen, sier han til Dagbladet. Han forklarer at det dreide seg om ustabilitet i Vipps-betalingssystemet for disse kundene.
- På kvelden var det oppe igjen, sier Dalsbo.
- Det gikk altså en hel dag?
- Ja, det stemmer.
Nettbank-trøbbel
Dalsbo svarer slik på Dagbladets spørsmål om hvorfor det er så mye trøbbel med Vipps:
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger