Vond bakrus for Carlsberg

Danskene ville ikke ha de nye flaskene.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet.no:) Den mislykkede introduksjonen av Carlsbergs nye ølflaske for sju måneder siden har kostet selskapet dyrt.

Carlsberg Pilsner kom med nye designflasker i nye grønne kasser med 24 flasker i hver, og håpet sikkert å lokke til seg nye kunder. I stedet har mer enn hver fjerde av de faste kundene droppet å kjøpe Carlsberg, og antall solgte flasker i Danmark er nesten halvvert, melder nyhetsbyrået Ritzau.

Siden flaskebyttet har Carlsberg bare solgt 36 millioner enheter av Carlsberg Pilsner. Det er 30 millioner under normalsalget.

- Heldigvis er det mange av dem som i stedet har begynt å drikke Tuborg, Carls eller andre av våre produkter, sier administrerende direktør i Carlsberg Danmark, Jørn Tolstrup Rohde.