VRAKER SLAGORD: Henrik Asheim, leder for Unge Høyre forteller at de har valgt å vrake et gammelt salgord. Foto: Hilde Mesics Kleven
VRAKER SLAGORD: Henrik Asheim, leder for Unge Høyre forteller at de har valgt å vrake et gammelt salgord. Foto: Hilde Mesics KlevenVis mer

Vraker valgkampslagordet «Heller død enn rød»

Unge Høyre kaster tidligere valgkampmateriale med påskriften «Heller død enn rød».

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Pamfletter, jakkemerker og T-skjorter med ordlyden «Heller død enn rød» skal nå fjernes fra alle Unge Høyre-kontorer i landet, skriver bt.no.

Materialet ble laget i 2005 og senest brukt i valgkampen i 2009.

- I noen lokaler ligger det fortsatt eksemplarer av dette materialet, og det skal selvsagt fjernes nå. Dette ble tatt opp på Unge Høyres landsstyremøte, sier Henrik Asheim, leder i Unge Høyre.

Han sier kampanjen var en ment som en uskyldig spøk da den ble laget, men understreker at Unge Høyre ønsker å gå bort fra denne type retorikk.

- Det er en før og etter 22. juli, sier Asheim.

(NTB)