- Anand gambler på å ha de beste nervene

Ekspertene tror inderen vil spare kruttet til det siste og mest nervepirrende partiet.

ALVOR: Nå er det alvor i Sotsji. To partier gjenstår av VM. Det blir en nervekamp. Foto: Lars Eivind Bones / Dagbladet
ALVOR: Nå er det alvor i Sotsji. To partier gjenstår av VM. Det blir en nervekamp. Foto: Lars Eivind Bones / Dagbladet Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

SOTSJI (Dagbladet):- Tigeren greide ikke å bite krokodilla denne gangen heller, fastslår den spanske journalisten Leontxo Garcia i El Pais til Dagbladet.  

Sjakkjournalisten har fulgt verdenstoppen i sjakk i en mannsalder.  

- Vishy har fortsatt ett ess igjen i ermet, nemlig håpet om å ha best kontroll over nervene. Han er mer erfaren enn Magnus, og Vishy stoler på seg selv på det området, sier Garcia.    

Nervekamp Spanjolen tror nettopp troen på egen psyke er grunnen til at Anand tillot Carlsen trekkene som førte til remis i dag.

- Det er derfor Vishy ikke skviset mer mer ut av den fordelaktige posisjonen han hadde på brettet mot slutten av partiet. Vishy foretrakk å forenkle stillingen til en stilling som var dønn remis, sier Garcia.

- Det betyr at Vishy fortsatt håper at han er bedre på å håndtere nerver enn det Magnus er. Det er muligens sant, hvem vet? Men Magnus er ett poeng foran. Kanskje det ikke bare blir et spørsmål om nerver, men også om matematikk og regneferdigheter, spør spanjolen.

- Det vil altså si at du tror alt blir avgjort i aller siste runde?

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer