Anja krever 100 000 av Se og Hør

Anja Andersen er rasende på danske Se og Hør etter at ukebladet viste bilder av hennes nye kjæreste.

I 1999 trykket danske Se og Hør bilder av Anja og hennes daværende norske kjæreste da paret kom hjem etter ferietur til Mauritius. Nå føler Slagelse-treneren seg krenket av ukebladet og krever Anja 100 000 kroner i erstatning.

- Det er jo rein galskap å forlange et sånt beløp. Hun må ha lest mange utenlandske aviser, siden hun krever så stort beløp, sier ukebladets danske sjefredaktør Peter Salskov til den danske avisa BT.

Salskov vil ikke inngå forlik med Anja, men er villig til å kjøre saken gjennom rettsinstansene.

- Jeg mener ikke det er snakk om en krenkelse når det dreier seg om kjente mennesker som gjør alt for å komme i mediene. Dette kan ikke være en krenkelse av privatlivet, sier Salskov.

BT hevder også at norske Se og Hør trykket bildene, men dette blir avvist av sjefredaktør Odd J. Nelvik, ifølge VG.

(Dagbladet.no)

<B>TRENER:</B> Anja Andersen er for tida trener i den danske klubben Slagelse.