ARD beklager doping-ryktene

Dagens vinner innrømmer at hun var preget.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet.no): Samme dag som de tyske skiskytterne Kati Wilhelm og Andrea Henkel sikret tysk dobbeltseier i Anterselva, beklager TV-kanalen ARD dopingbeskyldningene mot blant andre tyske skiskyttere og langrennsløpere.

- I vårt yrke kan det ikke forsvares skape slike generelle rykter uten at vi har fakta og belegg på plass, sier sportsredaktør Michael Antwerpes, ifølge Bild.de.

«ARD-flopp - Kati Wilhelm-topp»

Den tyske avisa omtaler i ettermiddag nyheten sånn: «ARD-flopp - Kati Wilhelm-topp».

ARD meldte opprinnelig at 30 idrettsutøvere, deriblant 20 tyske, har fått blodoverføringer ved et laboratorium i Wien, men i dag gjør TV-kanalen altså full retrett.

Dette er likevel ikke nok for det tyske skiforbundet (DSV).

Krever en forklaring

- I første rekke krever vi en forklaring, sier DSV-talsmann Stefan Schwarzbach, som varsler videre skritt mot TV-programmet som framsatte påstandene.

Tyske topputøvere, som Tobias Angerer, har benektet ryktene på det sterkeste, og også dagens vinner innrømmer at hun ble påvirket av all viraken.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer