Armstrong tapte mot Sunday Times

- Avisa gjorde jobben sin.

Syklisten Lance Armstrong tapte fredag mot den britiske avisen Sunday Times i ankedomstolen i London.

Amerikaneren hadde stevnet avisen etter at denne hadde publisert en artikkel der de hevdet at amerikaneren hadde brukt prestasjonsfremmende preparater. Syklisten har hevdet at han aldri har brukt slike stoffer, melder Reuters.

Dommerne mente saken var av publikums interesse og at avisen gjorde sin jobb da de publiserte artikkelen.

Påstandene har tidligere stått i boken «LA Confidential - The Secrets of Lance Armstrong» skrevet av journalistene David Walsh og Pierre Ballester. I fjor sommer ble Armstrongs krav om å også inkludere hans uttalelser i boken avslått i en fransk domstol.

Når saken kommer opp i London er ikke bestemt ennå.

(ANB)