OWEN-INNPAKNING: Emmanuel Adebayor er ikke akkurat den mest populære mannen på Emirates Stadium. Nå har en kreativ Arsenal-supporter laget en sarkastisk salgsbrosjyre etter samme mal som agentfirmaet til Michael Owen tok i bruk.Faksimile: Arseblog
OWEN-INNPAKNING: Emmanuel Adebayor er ikke akkurat den mest populære mannen på Emirates Stadium. Nå har en kreativ Arsenal-supporter laget en sarkastisk salgsbrosjyre etter samme mal som agentfirmaet til Michael Owen tok i bruk.Faksimile: ArseblogVis mer

Arsenal-blogger mobber Adebayor med Owen-brosjyre

«Definitivt ikke lat, alle vaksiner i orden, ikke irsk».

(Dagbladet.no): Det var neppe den 32 sider lange salgsbrosjyren med lovnader om at Michael Owen er «frisk, oppriktig og pen» som ga den tidligere Liverpool-favoritten en toårskontrakt med Manchester United.

Brosjyren, som ble utarbeidet av 29-åringens agentfirma, ble møtt med latterliggjøring. Den har også ledet til humoristiske etterlikninger fra kreative sjeler med varierende ferdigheter i Photoshop (se flere bidrag HER).

Blant de beste og mest gjennomførte bidragene er et prospekt for Arsenal-spissen Emmanuel Adebayor.

Togoleseren har hatt en kraftig dalende stjerne på Emirates Stadium etter å ha vært gjenstand for konstante overgangsspekulasjoner både til AC Milan og rivaliserende, engelske klubber siden i fjor. Svak scoringsform og en tilsynelatende uinteressert atferd på banen har også gjort sitt til at supporternes tålmodighet med Adebayor er i ferd med å bli oppbrukt.

Ny formel
Det betyr at det ikke spares på sarkastiske og ironiske virkemidler i Adebayor-brosjyren fra Arseblog, en av de mest profilerte bloggene om Premier League på nettet.

Blant annet kan man lokke eventuelle kjøpere denne matematiske formelen det er vanskelig å motbevise rent teoretisk:

«Fotballag trenger mål. Vitenskapsmenn har bevist at: Adebayor+lønninger+bonuser+bilseter med monogram=mål».

«Kjøpsutløsende» nøkkelord
I likhet med Owen-tilfellet inneholder Adebayor brosjyren også en egen side med «kjøpsutløsende» nøkkelord.

- Redd for spøkelser, definitivt ikke lat, ikke irsk, alle vaksiner i orden, kan vaskes i vaskemaskin, oppladbar, organisk og bredbåndskompatibel er bare noen av mange argumenter som blir brukt for å «lokke» potensielle kjøpere.

Ikke veldig salgfremmende, med andre ord, noe som selvfølgelig heller ikke er meningen. Men det forteller noe om hvilken lav anseelse togoleseren har blant sine egne for tida.

Ny kontrakt for van Persie

Lagkamerat Robin van Persie, står derimot høyere i kurs. Nederlenderen blir neppe mindre populær av å ha skrevet under en ny langtidskontrakt med Arsenal.

Det melder London-klubben på hjemmesiden sin i ettermiddag. Skal man tro van Persie selv, var det aldri noen tvil om at han kom til å bli værende i «klubben i sitt hjerte».

- Hjertet mitt ligger i Arsenal, og jeg kan ikke se meg selv i en annen drakt. Jeg kan rett og slett ikke se det fordi jeg elsker denne klubben så høyt. Se på de siste fem årene, se på hvilke steg jeg har tatt i riktig retning hver sesong, se på hvilken støtte jeg har fått fra sjefen, klubben, supporterne og lagkameratene, så vil man se at dette er en riktig avgjørelse, sier van Persie til arsenal.com.