Beckham vant mot søndagsavis

Barnepiken snakket ikke sant.

(Dagbladet.no): David Beckham har beseiret søndagsavisa The People i retten i dag.

Ifølge nyhetsbyrået AP er den engelske landslagskapteinen tilkjent en ukjent sum fra avisa, fordi de trykket påstander fra hans tidligere barnepike.
 

Barnepiken Abbi Gigson hevdet i avisa at hun fikk hat-telefoner fra David Beckham, fordi hun tidligere hadde gått ut og sagt at ekteskapet hans med Victoria Beckham skranglet.

Beckham-advokat Gerrard Tyrrell fastslår i dag at påstandene er usanne, og forteller at utgiveren av avisa har gått med på å betale en betydelig sum - pluss omkostninger - til Real Madrid-stjernen.

Utgiverens advoktat bekrefter også at avisa la seg flate for Beckham under høringen i London High Court.

- De saksøkte ber om unnskyldning til Mr. Beckham for ubehagelighetene og skadene vi har påført ham, sier advokat Rachel Glavin.

Beckham møtte selv ikke opp til høringen. Ikke tro at han er ferdig med rettssakene, han saksøker også News of The World fordi de lot barnerpiken kommentere ekteskapet hans i april.

For de påståtte avsløringene fikk Gibson 1,4 mill. kroner av avisa.

HYLLET I ASIA: David Beckham saksøker i Storbritannia og underholder publikum i Thailand. Foto: Scanpix/Reuters
HYLLET I ASIA: David Beckham saksøker i Storbritannia og underholder publikum i Thailand. Foto: Scanpix/Reuters Vis mer
SAKSØKER IGJEN: Enda en avis skal møte Beckham i retten, etter påstander om ham og kona Victoria.