Benitez synes Torres ble for billig

Avslører at salg ble vurdert i 2010.

FORHATT: Fernando Torres var gullgutten til Liverpool-fansen, helt til Spania-spissen ba om å bli solgt til Chelsea. Foto: REUTERS/Phil Noble
FORHATT: Fernando Torres var gullgutten til Liverpool-fansen, helt til Spania-spissen ba om å bli solgt til Chelsea. Foto: REUTERS/Phil Noble Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

• Søndag kl. 17: Chelsea - Liverpool i fotballstudio

(Dagbladet): Chelseas utlegg på en halv milliard kroner for Liverpools Fernando Torres var så stort at til og med det europeiske fotballforbundet (Uefa) reagerte.

Uefa publiserte en advarsel mot gigantkjøp, og minnet om Fair play-reglene som trer i kraft om halvannen sesong.

Men skal man tro Rafael Benitez gjorde Chelsea et røverkjøp.

70 millioner pund Ifølge den tidligere Liverpool-manageren kunne de helrøde fått 70 millioner pund - omlag 650 millioner kroner - for 26-årige Torres før han selv forlot fra Anfield i juni.

- Jeg tror vi snakket om 70 millioner pund i fjor, sier Benitez til BBC-programmet Football Focus.

Spanjolen går ikke ut med detaljer om hvem som ville betale den summen, og legger til at Torres form det siste halvåret kan ha senket verdien.

- Folk snakket om at kanskje vi fikk et tilbud fra en annen klubb, og de snakket om 70 millioner. Han har ikke spilt på samme nivå nå som tidligere, men han er fortsatt en veldig god spiller. Dette er store penger, men det kunne vært enda bedre, sier Benitez.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer