NYE TIDER: Ny manager og nye drakter for United. Slik skal Rooney & Co kle seg neste sesong. Foto: Manchester United
NYE TIDER: Ny manager og nye drakter for United. Slik skal Rooney & Co kle seg neste sesong. Foto: Manchester UnitedVis mer

Bilmerket skal ikke selges i Europa. Likevel er det Uniteds nye draktsponsor

Nye drakter lansert i dag.

(Dagbladet): I dag ble de nye draktene til Manchester United lansert - med Wayne Rooney i front.

Ikke bare er utseendet på draktene endret fra svarte skjortekrager til mer hvite detaljer, og uten krager - men Nike-draktene har fått en ny stor og prangende logo for bilmerket Chevrolet.

Manchester United har siden 2010 hatt forsikringsmegler-selskapet AON som hovedsponsor på de røde draktene sine, men nå er det Chevrolets tur til å sitte på mang en United-drakt verden over.

Den engelske klubben offentliggjorde i 2012 at de kom til å starte et sju år langt samarbeid med Chevrolet fra sommeren 2014 - en avtale som gir United rundt 560 millioner kroner per sesong.

Washington Post skriver at ironisk nok, annonserte General Motors i fjor at de vil slutte å selge nye Chevrolet-modeller i Europa fra slutten av 2015, for å heller fokusere på salget av Opel på kontinentet.

Men det er publisiteten United får verden over General Motors er ute etter.

- Vi har alltid sett på Manchester United som et global merke. De får eksponering verden over, og da vil Chevrolet få eksponering verden over, sa General Motors nestleder, Steve Girsky, i desember.

Rooney & Co vil bære de nye draktene for første gang når United spiller treningskamp mot LA Galaxy 23. juli.