Bilmerket skal ikke selges i Europa. Likevel er det Uniteds nye draktsponsor

Nye drakter lansert i dag.

NYE TIDER: Ny manager og nye drakter for United. Slik skal Rooney & Co kle seg neste sesong. Foto: Manchester United
NYE TIDER: Ny manager og nye drakter for United. Slik skal Rooney & Co kle seg neste sesong. Foto: Manchester United Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): I dag ble de nye draktene til Manchester United lansert - med Wayne Rooney i front.

Ikke bare er utseendet på draktene endret fra svarte skjortekrager til mer hvite detaljer, og uten krager - men Nike-draktene har fått en ny stor og prangende logo for bilmerket Chevrolet.

Manchester United har siden 2010 hatt forsikringsmegler-selskapet AON som hovedsponsor på de røde draktene sine, men nå er det Chevrolets tur til å sitte på mang en United-drakt verden over.

Den engelske klubben offentliggjorde i 2012 at de kom til å starte et sju år langt samarbeid med Chevrolet fra sommeren 2014 - en avtale som gir United rundt 560 millioner kroner per sesong.

Washington Post skriver at ironisk nok, annonserte General Motors i fjor at de vil slutte å selge nye Chevrolet-modeller i Europa fra slutten av 2015, for å heller fokusere på salget av Opel på kontinentet.

Men det er publisiteten United får verden over General Motors er ute etter.

- Vi har alltid sett på Manchester United som et global merke. De får eksponering verden over, og da vil Chevrolet få eksponering verden over, sa General Motors nestleder, Steve Girsky, i desember.

Rooney & Co vil bære de nye draktene for første gang når United spiller treningskamp mot LA Galaxy 23. juli.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer