Bjørgen vil ikke love gullrush i Kollen

Hun har nemlig ikke glemt nedturene.

SMÅSYK: Marit Bjørgens deltakelse i helgas renn på Beitostølen er i fare. Foto: Håkon Mosvold Larsen / SCANPIX
SMÅSYK: Marit Bjørgens deltakelse i helgas renn på Beitostølen er i fare. Foto: Håkon Mosvold Larsen / SCANPIX Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

BEITOSTØLEN (Dagbladet): Kvinnetrener Egil Kristiansen mener at Marit Bjørgen nå er den komplette skiløper og lagvenninnene sier de ikke er i stand til å holde ryggen hennes på samling, selv sier hun at hun har trent mer og bedre enn noensinne.

Likevel vil ikke Marit Bjørgen ta munnen for full når hun uttaler seg om egne målsetninger for vinterens store begivenhet sett med langrennsøyne: VM i Oslo 2011.

- Jeg bruker det som skjedde i OL som inspirasjon. Det får meg til å drømme og tenke. Jeg har én drøm, og det er å ta et individuelt VM-gull på hjemmebane, sier Rognes-løperen beskjedent.

Husker nedturene Beskjedent i den forstand at med tre OL-gull i Vancouver sju individuelle verdenscupseirer sist vinter, er det nærmest et folkekrav med et nytt gullrush i Holmenkollen i slutten av februar og begynnelsen av mars.

Men 30-åringen husker ennå hva som skjedde i etterkant av VM i Oberstdorf i 2005 da hun også var på toppen av langrennsverdenen etter tre gullmedaljer. OL det påfølgende året i Torino ble en gigantisk nedtur etter store sykdomsproblemer, og det skulle ta fire lange år før Bjørgen igjen framsto som i velmaktsdagene.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer