Den norske EM-drømmen knust:

- Blytungt

Nok en gang sviktet det norske landslaget når det gjaldt som mest, og mesterskapstørken på 20 år fortsetter minst to år til, etter at Serbia vant 2-1 etter ekstraomganger.

ENGASJERT: Serbias scoring i ekstraomgangene fikk det til å koke over for John Arne Riise. Video: Rødt Kort Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert
  • Norge - Serbia 1-2 (0-0)

ULLEVAAL (Dagbladet): Fadesene mot Ungarn i 2015 og Tyrkia i 2007 gjentok seg på Ullevaal torsdag kveld.

- Vi er bare ikke gode nok i de viktigste kampene, det tar oss i dag og- Vi kan ikke si noe annet enn at det er fortjent, erkjente John Arne Riise i Dagbladet-studio.

- Totalt sett vinner de fortjent, det er ingenting annet å si, sa Lagberbäck selv til TV 2.

- Elendig

- Jeg skal ikke banne, men dette er veldig kjipt, sier Haaland til TV 2 etter kampen.

Kristoffer Ajer avslører at det er ingen god stemning i garderoben etter kampen.

- Den er elendig. Vi hadde store ambisjoner om å kvalifisere oss til mesterskapet, sier han.

Martin Ødegaard virket nedfor i intervju med TV 2.

- Det var blytungt. Vi er ikke gode nok, det må vi bare innrømme, sier Ødegaard.

- Vi har for mange som har en dårlig dag, og vi sliter kollektivt. Serbia vinner helt fortjent og de får matchen dit de vil, sier han videre.

For serberne produserte klart flest sjanser. Mathis Normann reddet ekstraomganger for Norge, men der viste serberne seg klart best igjen, hvor de bortimot lekte seg til seieren.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer