Bruker Jeremy Clarkson til å lansere nye BBC-kanaler i Norge: - Ikke perfekt timing

BBC-direktør til Dagbladet.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

HOLMENKOLLEN (Dagbladet): I dag arrangerte BBC sin nye kanal i Norge, BBC Brit, med brask og bram i Holmenkollen i Oslo. I en gedigen promoseanse der både Rune Velta, Emil Hegle Svendsen, Therese Johaug og Terje Håkonsen bidro sammen med Top Gears ikoniske supersjåfør, The Stig, fikk BBC-direktør for de nordiske kanalene, Richard Hornsby-Smith, valuta for de millionene han la ned i pr-stuntet.  - Dette har vært en flott dag, det virker som om utøverne har kost seg også, og så er det flott for oss å få være her i Norge og lansere kanalene våre på en slik måte, sier BBC-direktør Hornsby-Smith.

Ikke perfekt timing Med 18 kameraer, tre droner og en haug med småkameraer festet til all verdens utstyr og utøverne selv, har BBC lagt ned voldsomme ressurser i å lage en konkurranse mellom et sammensatt vinteridrettslag fra Norge og The Stig.

Konkurransen mellom dem er et innslag som i seg selv vil bli sett av millioner av mennesker verden over. Men med tanke på den siste månedens kontroverser rundt programmet Top Gear føles det noe merkelig å skulle lansere nye kanaler med et program som akkurat har sparket programlederen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer