HOLMENKOLLEN (Dagbladet): I dag arrangerte BBC sin nye kanal i Norge, BBC Brit, med brask og bram i Holmenkollen i Oslo. I en gedigen promoseanse der både Rune Velta, Emil Hegle Svendsen, Therese Johaug og Terje Håkonsen bidro sammen med Top Gears ikoniske supersjåfør, The Stig, fikk BBC-direktør for de nordiske kanalene, Richard Hornsby-Smith, valuta for de millionene han la ned i pr-stuntet. - Dette har vært en flott dag, det virker som om utøverne har kost seg også, og så er det flott for oss å få være her i Norge og lansere kanalene våre på en slik måte, sier BBC-direktør Hornsby-Smith.
Ikke perfekt timing Med 18 kameraer, tre droner og en haug med småkameraer festet til all verdens utstyr og utøverne selv, har BBC lagt ned voldsomme ressurser i å lage en konkurranse mellom et sammensatt vinteridrettslag fra Norge og The Stig.
Konkurransen mellom dem er et innslag som i seg selv vil bli sett av millioner av mennesker verden over. Men med tanke på den siste månedens kontroverser rundt programmet Top Gear føles det noe merkelig å skulle lansere nye kanaler med et program som akkurat har sparket programlederen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger