BSK mest på TV

Til tross for at Bækkelaget ifølge MMI-målinger ble vist nesten like mye på TV som Rosenborg i fjor, mangler Oslo-klubben fortsatt 1,5 millioner kroner på å nå sponsorbudsjettet.

- Dette markedet er tøffere enn noen gang, og det merker også vi, sier Bækkelagets daglige leder Anne Winter til Dagbladet.

Tross iherdig jobbing overfor sponsormarkedet har klubben foreløpig bare fått inn tre millioner av de budsjetterte 4,6 mill. kronene.

15 TV-kamper

Tørken står i kontrast til at Leganger & Co. fortsatt får stor TV-eksponering: Minimum 15 kamper i årets sesong - som fordeles slik:

Seks kamper i Champions League og ni seriekamper.

Enda flere vil det bli om BSK går videre fra gruppespillet i Champions League og spiller seg fram til semifinale og finale i NM.

I tillegg kommer alle nyhetsinnslag på TV.

Leder for styringsgruppa, Ketil Evjen-Hansen, er optimistisk med tanke på å komme i mål med budsjettet:

- Hadde jeg ikke hatt tro på at vi skal klare dette, ville jeg slått alarm for lenge siden, sier han.

Sportslig suksess

Suksess i Champions League kan også bidra til å redde økonomien. I morgen spilles første kamp i Ekeberghallen mot tyske TV Giessen Lützellinden.

Inntekter fra spill i Europa er ikke tatt med i årets regnskap - og kan dermed dekke opp for manglende sponsorinntekter.

- Drømmen er at vi klarer sponsorbudsjettet og samtidig går langt i Champions League, sier Evjen-Hansen.

Og det trenger de: Totalt skylder damelaget tre millioner kroner til sitt eget hovedstyre.

<B>TV-STJERNER:</B> Bækkelagsspillerne Ausra Fridikas (t.v.) og Sorina Teodorovic er gjengangere på tv.