GÅTT LEI. Daniel Nannskog sier at det svenske landslaget må begynne å by på seg selv igjen. Foto: Marcus Ericsson / TT / NTB/Scanpix.
GÅTT LEI. Daniel Nannskog sier at det svenske landslaget må begynne å by på seg selv igjen. Foto: Marcus Ericsson / TT / NTB/Scanpix.Vis mer

Daniel Nannskog: - Sverige er gått lei av landslaget

Ledelsen får kritikk for mediehåndteringen.

(Dagbladet): Mens fotballfeberen herjer i Norge foran kampen mot Italia i Roma tirsdag, sliter det svenske landslaget med et popularitetsproblem.

Mens det var utsolgt på Ullevaal, da Norge slo Malta, blir det ikke fullsatt på Friends Arena i Stockholm mandag.

Daniel Nannskog sier rett ut at det svenske folket er gått lei av landslaget.

Den tidligere Tippeligakjendisen i Stabæk fikk også sju landskamper for Sverige. Nå er han TV-kommentator og kommer med kritikken på SVT mandag ettermiddag.

- Da jeg var aktiv og var en tur på byen, ble det alltid mye snakk om fotball. Folk ønsket å prate om det. Nå må landslaget by mer på seg selv, sier Nannskog.

Han mener også at det er på høy tid at landslagsledelsen begynner å spille på lag med pressen igjen.

- Det vil begge parter tjene på, sier Daniel Nannskog.

Expressens fotballkommentator Mathias Lühr sier i et intervju at det er oppsiktsvekkende at man fortsatt suger på karamellen fra 2-0 seieren over fotballdvergen Liechtenstein.

- Nei, nå må vi gå videre, sier Lühr foran mandagens kamp mot Moldova.

Han deler kritikken til Nannskog.

Lühr mener at det svenske landslaget må gå i seg selv på en ny måte.

Chris Härenstam i SVT sier at svensk fotball trenger støtte nå. Det har gått fra tillit til nesten ren hån i sosiale medier, sier Chris Härenstam.

Mathias Lühr sier han ikke forstår mediestrategien til den svenske landslagsledelsen, med at ganske uinteressante spillerne blir beordret til mixed sone og på pressekonferansene.

- Ingen Zlatan eller John Guidetti. Jeg forstår det ikke. Er dette måten å selge en landskamp på, spør Mathias Lühr.

Den svenske arrangøren har også fått kritikk for høye billettpriser, som en medvirkende faktor til at det ikke blir utsolgt i kampen mot Moldova.