Dette blir premien for å vinne Tippeligaen

Premierer medieyndlinger og kutter ut tv-kamper.

VANT I 2011: Molde-spillerne jubler etter å ha sikret seriemesterskapet i fjor. Her feirer de på Aker Stadion.
Foto: Svein Ove Ekornesvåg / Scanpix
VANT I 2011: Molde-spillerne jubler etter å ha sikret seriemesterskapet i fjor. Her feirer de på Aker Stadion. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / Scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

MOLDE (Dagbladet): Gevinsten av at kampene vises på TV reduseres. Heretter skal lag som vinner kamper få betalt i hard valuta.

I dag får lagene som spiller TV-kamper betalt for det gjennom media-avtalen som forvaltes av Fotball Media AS.

26. mai, i morgen, skal det legges fram nytt forslag til hvordan mediepengene skal fordeles til klubbene i Tippeligaen og Adeccoligaen de neste fire åra.

Forhandlingsutvalget som representerer klubbene i de to øverste ligaene, går i en ny retning i forhold til tidligere.  

- Den digitale potten, som i dag utgjør 10 prosent ønsker vi ikke å videreføre de neste fire åra. I stedet for skal det måles kommersiell-verdi hos klubbene ut ifra tilskuerantall, medieomtale og antall ganger klubben blir flyttet ut av hovedrunden på søndags ettermiddag. Disse variablene vektes over de tre siste år for å få størst forutsigbarhet, sier administrerende direktør i Molde Fotball AS, Tarje Nordstrand Jacobsen.

Han er leder i fordelingsutvalget.

Jacobsen dro på ferie i forrige uke, etter bråket rundt Ole Gunnar Solskjær i Molde. Intervjuet med Jacobsen er gjort før han dro på ferie.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer