KOMMERSIELL DIREKTØR:  Erik Loe (t.v) blir kommersiell direktør i Norges Fotballforbund.
Foto: Christian Thomassen / Scanpix .
KOMMERSIELL DIREKTØR: Erik Loe (t.v) blir kommersiell direktør i Norges Fotballforbund. Foto: Christian Thomassen / Scanpix .Vis mer

Erik Loe blir kommersiell direktør i NFF

Erik Loe får ansvaret for den kommersielle virksomheten i Norges Fotballforbund.

Erik Loe får ansvaret for den kommersielle virksomheten i Norges Fotballforbund.

Han skal jobbe for å sikre et tettere samarbeid mellom Ullevaal Arena, Ullevaal Business Class, Ullevaal Media Center, Idrettens Helsesenter og Fotball Media, opplyser Norges Fotballforbund (NFF).

Loe ble ansatt som administrerende direktør i Ullevaal Arena i 2014.

- Vi mener Erik er rett person til å lede vår kommersielle virksomhet i en tid hvor det skjer en rivende utvikling på alle kommersielle flater og fronter. Denne utviklingen har vi lyst til å være en del av, sier generalsekretær Kjetil Siem i NFF.

- Erik Loe søkte ikke da vi forsøkte å styrke markedsavdelingens ledelse, men han var heller ikke vanskelig å be da han fikk muligheten til å gå fra salgsselskapet Ullevaal Arena til å lede NFFs kommersielle satsing, sier Siem videre.

Loe har tidligere vært visepresident i NFF.

- Det er svært mange kompetente fagpersoner innenfor salg og merkevarebygging på Ullevaal, og det er oppnådd gode resultater i en tid hvor det ikke har vært drahjelp fra deltakelse i mesterskap på herresiden, og hvor det har vært utfordringer i norsk økonomi, sier Loe.

Tom Fodstad blir leder for forretningsutvikling i markedsavdelingen.

(NTB)

Instagram Følg @dagbladet.no på Instagram