YOUNGSTORGET (Dagbladet): Tidligere i november underskrev Skiforbundet og Viaplay en kommersiell avtale. Den innebærer blant annet at landslagsutøverne skal bruke en Viaplay-logo på låret.
Det likte ikke Norges største stjerne Johannes Høsflot Klæbo, og i samtale med Skiforbundet før verdenscupåpningen i Finland gjorde «Team Klæbo» det klart at serievinneren ikke kom til å bruke den.
Han vil faktisk gå så langt at han velger å droppe verdenscuprenn, fortalte han til Adresseavisen.
Denne sponsorsaken er langt fra den første i norsk idrett.
Aksel Lund Svindal så en sponsorsak som tok opp mye oppmerksomhet i alpinmiljøet mellom Henrik Kristoffersen og skiforbundet. Den gang dreide det seg om at Kristoffersen ønsket å ha sin egen sponsor, Red Bull, på hjelmen.
Da støttet Lund Svindal Kristoffersen og sendte en kraftsalve i retning skiforbundet i sin egen bok, ifølge NRK.
Svindal respekterer Klæbos syn på Viaplay-saken, men er samtidig ikke helt med på at det er problematisk å bli sponset av rettighetshaveren, forteller han til Nettavisen.
Samtidig mener han at det ikke at det er unaturlig at diskusjonene oppstår, men at det er ting som kan gjøres for å unngå bråk.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger