Får erstatning for nazisex-omtale

Tabloidavis må ut med 600 000.

Max Mosley (68) har vunnet rettssaken mot den britiske tabloidavisen som skrev om sexskandalen som FIA-presidenten deltok i.

Mosley saksøkte avisen for å ha krenket privatlivets fred. Torsdag fikk han medhold av dommer David Eady i London.

Mosley får 60.000 pund (600.000 kroner) i erstatning av News Group Newspapers, som eier avisen News of the World.

Den britiske søndagstabloiden avslørte i slutten av mars at Mosley hadde deltatt i en sexorgie med nazistiske overtoner, sammen med fem prostituerte.

Dommer Eady mente at det ikke fantes noe bevis for at det skal ha vært noe nazistisk innhold i sexleken, og at Mosleys deltakelse ikke var nok til å krenke hans privatliv.

Mosley er fortsatt president i Det internasjonale bilsportforbundet (FIA) til tross for sexavsløringene.

(NTB)

FÅR ERSTATNING: Max Mosleys privatliv ble krenket da en britisk avis skrev om hans svært utsvevende sexliv. Foto: JACK GUEZ/AFP/SCANPIX
FÅR ERSTATNING: Max Mosleys privatliv ble krenket da en britisk avis skrev om hans svært utsvevende sexliv. Foto: JACK GUEZ/AFP/SCANPIX Vis mer
Får erstatning for nazisex-omtale