Fotballpresidenten er hvit som snø - det er Høibråten og Kagge Forlag som ikke er til å stole på

Renvaskelsen av Yngve Hallén gjør ikke boka til Knut Høibraaten noen tjenester. Røverhistorier holder sjelden vann.

FOTBALLPRESIDENT:  Yngve Hallén.
Foto: Terje Pedersen / NTB scanpix
FOTBALLPRESIDENT: Yngve Hallén. Foto: Terje Pedersen / NTB scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

ULLEVAAL STADION (Dagbladet.no): Når BDO, et av landets største og ledende kompetansehus innen revisjon og rådgiving, renvasker fotballpresident Yngve Hallén for alle udokumenterte påstander skrevet av røveragenten Knut Høibraaten, står Dusteforbundets forslag om å brenne boka ved lag.

• Les kommentaren: Dusteforbundet anbefaler: Brenn boka, eller meld deg inn i Profetens Ummah.

DERMED SPILLER DET ingen rolle at Trond Fylling tok seg noen friheter og benyttet disse til å signere papirer på en måte han ikke hadde fullmakt til. Bokas mest oppsiktsvekkende påstand blir ikke mer troverdig av den grunn. At samme Fylling har uttalt seg relativt upresist og forvirrende i et par avisintervjuer da saken raste som verst i begynnelsen av oktober, hjelper heller ikke.

For det faktum at Trond Fylling per definisjon gikk ut over sine fullmakter da han ble hyret inn av Sogndal for å hjelpe dem med å skaffe en keeper våren 2008 - og på veien signerte papirer med en tittel som ikke var hans - gjør ikke fotballforbundets president til en korrupt skurk.

Og det er det denne saken har handlet om.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer