Fredrikstad-krisa komplett. Rykket ned til 2. divisjon

Notodden tar steget opp til nivå to i norsk fotball etter 5-3-seieren hjemme mot Fredrikstad FK i den siste kvalifiseringskampen lørdag.

DEN TUNGE VEIEN NED: For Fredrikstad-supporterne, her fra oppgjøret mot Sandnes Ulf tidligere i år. Foto: NTB Scanpix
DEN TUNGE VEIEN NED: For Fredrikstad-supporterne, her fra oppgjøret mot Sandnes Ulf tidligere i år. Foto: NTB Scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Dermed går Notodden opp til 1. divisjon, mens FFK må ta den tunge veien ned til 2. divisjon.

Fredrikstad hang ikke med fra start da det gjaldt som mest i kampen om å overleve i 1. divisjon. Etter 90 minutter i Idrettsparken ble gjestene fra plankebyen sendt hjem som en 2.-divisjonsklubb, mens Notoddens spillere kunne juble. Allerede før halvtimen var spilt virket det som all spenning var borte, da sto det 4-0 til hjemmelaget.

Erlend Hustad sendte Notodden til himmels allerede etter sju minutters spill. Akkurat da var Notodden klar for 1. divisjon, men ettersom den første kvalifiseringskampen i Fredrikstad endte målløst, trengte ikke gjestene fra plankebyen mer enn ett bortemål for å ta plassen tilbake.

Super-kontring

Men Notodden var ikke fornøyd med ett mål, og var nær ved å øke ledelsen etter kvarteret. Kun en kjemperedning fra Jon Masalin i FFK-buret sørget for at ikke gjestene fra plankebyen var i mer trøbbel enn de allerede var. Etter enda en brent kjempesjanse doblet Steffen Jenssen ledelsen etter 22 minutters spill.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer