«Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live»

RBKs trekkplaster: Ødegaard til Lerkendal.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet:) For ti år siden deltok Rosenborg i Champions League for niende gang på ti sesonger. Samtidig var Martin Ødegaard en fem-årig barnehagegutt, mens Strømsgodset  var i ferd med å fullføre en sesong på nedre halvdel i 1. divisjon.

Når lagene om halvannen uke møtes til serieavslutning på Lerkendal, og Rosenborg skal motta enten sølv- eller bronsemedaljer, er Ødegaard høstens store fotballnavn i Norge - mens Strømsgodset har vunnet to trofeer siden Rosenborgs forrige i 2010.

Nå bruker Rosenborg motstanderlagets 15-åring for alt det er verdt i sin markedsføring inn mot kampen 9. november:

«Sikre deg billett til årets siste hjemmekamp allerede nå. Gå ikke glipp av sjansen til å se fotballvidunderet Martin Ødegaard live», melder klubben på sin Facebook-side. Der lenker de til saken de har publisert på rbk.no, som har overskriften «Ødegaards siste kamp på Lerkendal?».

Supporterne kontaktet klubben Leder i RBKs supporterklubb Kjernen, Kenneth Kjellsnes, tok kontakt med Rosenborg for å få høre begrunnelsen for vinklingen:

- Der fikk jeg vite at det er en bevisst tanke bak dette, og ingen glipp. Klubben sier de alltid lager en redaksjonell sak på bortelaget. Men det er åpenbart at akkurat her har man ikke helt tatt høyde for hvordan det blir seende ut. Det er to grunner til at mine varsellamper blinker, sier Kjelsnes.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer