Liverpool til Champions League-finalen 2018

Hadde bare Fjørtoft husket at han var på jobb

Viasat tok post match-dekningen i Champions League til nye høyder med Liverpools elleville feiring i Roma. Hadde bare Jan Åge Fjørtoft husket at han 1) var på jobb, og 2) holder med Leeds.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert
  • Roma - Liverpool 4-2 (6-7 sammenlagt)

DET BLIR KNAPT bedre fotball-TV enn det Viasat leverte da Liverpool landet på beina mot Roma og vant retten til finalen mot Real Madrid i Kiev 26. mai. Man kommer ikke tettere på hendelsene i en verden der det eneste enkelte næringer synes å være opptatt av er å skape distanse.

Nærheten til gleden denne onsdagskvelden var optimal fordi kanalens studio tilfeldigvis var ti meter unna der Liverpool-spillerne feiret triumfen med egne supportere.

Tilgangen til spillerne ditto fordi klubblegenden Jamie Carragher – en one club man som gjennom 17 år spilte 737 kamper for Liverpool, inkludert den som hentet hjem Champions League-trofeet i Istanbul 2005 – er på kanalens lønningsliste.

AT DET BLIR kok, stemning og kaos rundt et TV-bord når gleden skal feires i bakkant av 7–6 etter 180 minutter semifinalefotball i jakten på fotballens hellige gral – Champions League-trofeet – er forståelig. Og deilig å se. Ikke bare fordi det er sjelden vi kommer så nær. Men fordi hemningsløs glede alltid sprer glede. Og at Liverpool-spillere 2018 kaster seg om halsen på familiemedlemmer (tidligere Liverpool-spillere) er derfor til å forstå.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer