LETTEST Å MARKEDSFØRE: Ifølge en fersk studie er Portugal-stjernen Cristiano Ronaldo verdens letteste fotballspiller å markedsføre.

Real Madrid-proffen beskrives som en sponsors drøm og vant kåringen foran Lionel Messi. Foto:  AFP PHOTO/ LLUIS GENE/ QUIQUE GARCIA/ NTB Scanpix
LETTEST Å MARKEDSFØRE: Ifølge en fersk studie er Portugal-stjernen Cristiano Ronaldo verdens letteste fotballspiller å markedsføre. Real Madrid-proffen beskrives som en sponsors drøm og vant kåringen foran Lionel Messi. Foto: AFP PHOTO/ LLUIS GENE/ QUIQUE GARCIA/ NTB ScanpixVis mer

Her slår du Messi ned i støvlene, Ronaldo

Verdens letteste fotballspiller å markedsføre.

Ifølge en fersk studie er Portugal-stjernen Cristiano Ronaldo verdens letteste fotballspiller å markedsføre.

Real Madrid-proffen beskrives som en sponsors drøm og vant kåringen foran Lionel Messi og sistnevntes Barcelona-kollega Gerard Pique.

Undersøkelsen er gjort av analyseselskapet Repucom og omfatter svar fra over 6500 mennesker i 13 land. Angivelig representerer svarene synspunktene til mer enn 1,5 milliarder mennesker verden over.

Nylig hjalp Ronaldo Real Madrid til klubbens 10. tittel i den gjeveste europacupen. Studien viser at han også er verdens mest kjente fotballspiller, for 83,9 prosent av verdens befolkning er klar over hvem portugiseren er.

- Ronaldo er en selgers drøm. Verdien hans er like viktig for lagene han spiller for som for selskapene som sponser ham, sier Paul Smith, administrerende direktør i Repucom.

- Den globale bevisstheten om Ronaldo driver hans kommersielle kraft. Med 82 millioner «Facebook-likere» og 26 millioner Twitter-følgere er han også blant de mest likte i bransjen, legger han til.

(NTB)