Hold deg aktiv

Følg tipsene også etter OL.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet.no): I to uker har vi presentert deg tips for hvordan du kan bevege deg litt ekstra i hverdagen.

Det hjelper godt å bare gå av på busstoppet før, eller ta trappa i stedet for å ta heisen.For at du skal fortsette den gode trenden, har vi under samlet alle aktivitetstipsene for deg.

Skriv dem ut, og heng dem opp på kjølskapet!

Gå på besøk

Skal du på besøk? Da kan du sette igjen bilen, og ta på deg gode sko. Pass på å ha godt med klær, så kan de sette deg inn i varmen og kose deg med OL sendinger med god samvittighet.

Gå-tur til butikken Det kan være lurt å kjøpe det du trenger av drikke og tunge ting en fast dag i uka. Resten av uken kan du ta føttene fatt og gå på handletur. Ta med en god sekk slik at du slipper du å få vondt i armene av tunge handleposer.

Måk deg i form

Snømåking er en nødvendighet, så hvorfor ikke kombinere det med mosjon. Dersom man gjør det riktig er det god trim.

Pass ryggen: Løft med bena og ikke ryggen. Ryggen skal være flat. Det vil si at for hvert snøtak du tar må du bøye knærne og holde ryggen rett. Når du vrir deg for å kaste vekk snøen må mage og rygg stabiliseres, det vil si at du vrir hele kroppen, ikke bare ryggen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer