Hushovd håpet på hjertefeil

«Oksen fra Grimstad» Ville ikke bli proffsyklist.

HJERTEFEIL: Thor Hushovd ville ikke bli proffsyklist. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix
HJERTEFEIL: Thor Hushovd ville ikke bli proffsyklist. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

- Da jeg skulle på hjertekontroll og var i ferd med å signere for Crédit Agricole, håpet jeg det var noe feil med hjertet. Noe galt som gjorde at jeg ikke kunne få lisens og måtte reise hjem igjen.

Det skriver Hushovd i biografien, Thor, ført i pennen av Jostein Ravnåsen.

Boken ble publisert torsdag, men har allerede skapt store overskrifter for Hushovds kunnskap om Lance Armstrongs dopingbruk.

Les mer: - Alle dopet seg. Vi gjorde det alle sammen Hushovd syklet i Ringerike sykkelklubb mens profftilbudene begynte å strømme inn, men han var motvillig til å ta steget ut i proffenes rekker.

- Det var ikke proffdrømmen som drev meg. Det var ikke det som var min motivasjon for å konkurrere på sykkel. Jeg ville bare bli god. Jeg ville bli best. Vinne sykkelløp og ha det gøy sammen med kameratene mine i Ringerike, skriver Hushovd.

- Ikke like gøyHan skriver det umulig kunne være like gøy å være sammen med fransk- menn, belgiere og italienere som proff.

- Ukjente mennesker, fremmed språk og mange barrierer som måtte brytes. Alt dette skremte meg. For meg var dette ikke det som var idrett og glede akkurat der og da. Jeg gruet meg rett og slett til å bli proff, skriver Hushovd og trekker frem hjertekontrollen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer