KUSK I DYTTEN. Kai Johansen har grunn til å smile for tiden. Han blir stadig mer ettertraktet som kusk, ikke minst på onsdager og lørdager. Foto: HESTEGUIDEN.COM.
KUSK I DYTTEN. Kai Johansen har grunn til å smile for tiden. Han blir stadig mer ettertraktet som kusk, ikke minst på onsdager og lørdager. Foto: HESTEGUIDEN.COM.Vis mer

Ikke redd for dødens

- Skjønner de som prøver seg med bankerspill.

Klikk her og grip sjansen til å vinne store gevinster.
1,5 millioner i sekserpotten på forhånd!

- Det kan godt være en banker.
 Jeg skjønner de som prøver seg, sier Kai Johansen.

Han kjørte kaldblodshoppa Aaby Elda for første gang for tre uker siden.
Det endte med seier.
Og ikke av den enkle sorten. Aaby Elda gjorde hele jobben selv og nedkjempet Arwen.

Disse to møtes i kveld også. Forrige gang var Arwen storfavoritt. Nå er det Aaby Elda som er mest markert. Men Arwen har sine tilhengere og blir omtrent likt spilt som Aaby Elda.
Kai Johansen har litt ekstra respekt for Arwen i kveld.
- Nå er det Midtfjeld som kjører igjen, og han har ikke tapt med Arwen før.
Men jeg har uansett veldig stor tro på min hest.
Hun er stabil, og hun tåler å gå, som det heter.
Sist gjorde hun jobben sin. Hun trøblet riktignok litt etter 3-400 meter. Men da hun la seg til, var hun stabil og fin å kjøre.

Ikke redd for dødens

- Hun er ikke noe lyn ut, men helt o.k.
Jeg kjører fra start og håper at vi kommer oss ned i en grei posisjon.
Men jeg er ikke så redd for dødens heller med Arwen i tet. Jeg tror på min hest uansett, sier Kai Johansen.

- Ville tatt ham med

Kai Johansen blir stadig mer ettertraktet som kusk.
Han har et par sjanser til i kveld.

- Jeg var svært fornøyd med Iron Rouge sist. Han hentet seg innpå en bra sprinter sist. Nå klemmer jeg til fra start og håper på teten.
Jeg ville tatt ham med på V65-kupongen, sier Johansen.

- One More Flight er en hedershest.
Han gjør sitt beste hver eneste gang. Det er litt vrient denne gang med raske hester på innsiden av oss fra start. Jeg har vel ikke noe valg og tar opp fra start.
Men når det er sagt, så leverer han alltid varene mot slutten, om han ikke bruker speeden innledningsvis, avslutter Kai Johansen.