Israel sponser Arsenal

Fotballklubben skal markedsføre israelsk reiseliv.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet.no): For 500 000 pund i året skal Arsenal hjelpe Israel i kampen om turistene. Avtalen ble undertegnet søndag, på Ariel Sharons 78-årsdag, i Tel Aviv.

Avtalen strekker seg over to år og går ut på at fotballklubben Arsenal skal markedsføre israelsk reiseliv, melder AP idag.

Andre avtale i Midtøsten

Dette er klubbens andre avtale i Midtøsten. I 2004 kjøpte statseide Emirates Airlines navnerettighetene til Arsenals nye stadion.

Annonser for israelsk reiseliv vil bli vist på reklameskilt rundt banen under tv-sendte kamper. De samme reklamene vil også bli vist på 450 skjermer rundt om på Arsenals nye stadion, Emirates Stadium, som etter planen vil åpne i august. Israel vil også ha egne bannerannonser på klubbens hjemmeside.

- Vi er veldig glade for å være en del av dette. Vi mener fotball er et godt produkt, og vi tror de vil hjelpe Israel til å bli en mer populær destinasjon, sier Keith Edelman, administrerende direktør i Arsenal, til AP.

Milan trakk seg

Israelske myndigheter regner med å nå publikum i 198 land ved å sponse Arsenal. De har tidligere forsøkt å få samme type avtale med den italienske toppklubben AC Milan, men klubben trakk seg like før avtalen skulle undertegnes, i følge det israelske nettstedet Globus online.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer