400 meter hekk kvinner

Iuel utklasset feltet med ny norsk rekord!

Leverte et fantastisk løp. - Deilig å se at hun kan få det ut når det gjelder, sier verdensmester Karsten Warholm.

SPORTSNYHETENE: Amalie Iuel knuste konkurrentene og løp inn til ny, norsk rekord. Se dette og mer i Sportsnyhetene. Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

DOHA/OSLO(Dagbladet): Foran dagens kvalifisering var premissene enkle. Amalie Iuel måtte bli blant de fire beste i sitt heat for å kvalifisere seg til onsdagens semifinale.

Det hadde hun ingen problemer med, og leverte samtidig ny norsk rekord med tida 54,72, og var samtidig helt overlegen i sitt heat!

- Dette var veldig moro. Det var gøy at den satt da den gjorde. Veldig ofte har det vært sånn at jeg har prestert bra i starten, men så har det dabbet av utover i sesongen. At den kom i et VM er veldig, veldig gøy. Endelig fikk jeg stang inn, sier Amalie Iuel i pressesonen etter løpet.

Iuel sier til Dagbladet at hun måtte jobbe inn mot heatet som om det var et Diamond League-stevne.

- Jeg var forberedt på at jeg måtte løpe denne innledende runden som om det var kun ett løp. Jeg følte meg bra, og tenkte at jeg måtte gå for det, sier hun til Dagbladet.

Hun forteller at hun hadde en god følelse allerede på oppvarmingen.

- Jeg følte meg i god form og kjente at jeg måtte passe meg for å ikke få overtenning. Da kunne jeg gått på en smell ut av andresvingen. Derfor måtte jeg holde igjen litt, og det funka bra, forteller Iuel videre.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer