Hoppuka:

Jacobsens gulltips på SMS fikk Tande til å glise

- Den Eminem-låta er veldig bra.

EKSPERT: Anders Jacobsen vant Hoppuka i 2007. Nå jobber han blant annet som ekspert for NRK radio.  Foto: Cornelius Poppe / NTB Scanpix
EKSPERT: Anders Jacobsen vant Hoppuka i 2007. Nå jobber han blant annet som ekspert for NRK radio.  Foto: Cornelius Poppe / NTB Scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

INNSBRUCK (Dagbladet): Norge har ikke vunnet Hoppuka siden Anders Jacobsen (31) gikk til topps i 2007. Nå er Daniel-André Tande (22) ett renn unna å kopiere bragden.

Jacobsen er en av Norges største profiler i hoppbakken noen gang. Under Hoppuka har han sendt en tekstmelding til Tande og pisket til innsats.

- Han sa «lykke til» og ba meg gå all in. Han kom også med et sangtips på en veldig bra Eminem-låt. Men jeg har den allerede på lista, sier Tande og gliser.

Han forteller at han bruker musikk i arbeidet med å bygge seg opp i bakken.

- Eminem-låta «Lose yourself» er veldig betegnede for det vi driver med, påpeker Tande.

Må passe på

Få er mer rutinert enn Anders Jacobsen med tanke på hvordan Tande bør løse oppgavene de neste 24 timene. For ti år siden var han i samme situasjon - i posisjon til å vinne Hoppuka - noe han også gjorde.

Han mener Tande må være kynisk i valgene det neste døgnet.

På utrolig vis ble det dobbelt norsk i Innsbruck i går. Tande var best under bingoforholdene i Østerrike. Så fulgte Robert Johansson.

Tande drar til Bischofshofen som mannen alle jakter på.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer