Tone Ingebrigtsen i ny bok:

- Jeg orket ikke mer

I en ny bok forteller Norges mest kjente idrettsmor om kriser, tunge stunder, gråt og øyeblikk hvor hun har gått i kjelleren.

NY BOK: Tone Ingebrigtsen, kjent som mammaen til tre av Europas beste friidrettsutøvere, åpner opp om hvordan det er å vær mor for sju barn i sin nye bok. Reporter/video: Bernt Jakob Oksnes / Kristin Svorte Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

I dag kommer biografien om Tone Ingebrigtsen (50), moren som har fostret opp tre av verdens beste løpere.

Boka om livet hennes er en ekstraordinær fortelling. Hun ble gravid som 16-åring. Hun giftet seg som 18-åring. Hun var firebarnsmor som 25-åring.

Nå teller flokken sju barn.

Det er en svært åpenhjertig Ingebrigtsen som snakker ut i boka «Alltid mamma», ført i pennen av journalisten Kristin M. Hauge.

Kriser

Ingebrigtsen forteller at hun har tunge stunder når konfliktene og kranglene preger familien.

Og dem har det ikke vært få av, skal vi tro boka.

Ingebrigtsen forteller åpent at hun kan bryte sammen i gråt om det blir for ille.

«Når de andre krangler som verst og jeg ser at alle i familien har det vondt, da går jeg i kjelleren. Det knyter seg i magen», forteller hun i boka.

Samtidig spør hun seg selv, ifølge boka:

«Hvorfor i all verden gidder vi dette?»

I boka forteller hun blant annet om en kombinert ferietur og treningsleir familien Ingebrigtsen hadde i St. Moritz i Sveits hvor alt skar seg. Ferieidyllen endte i en kjempekrangel.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer