Kan bli like stor som Ulvang

Til uka lanseres de første Johaug-plaggene.

NY HANSKER: Therese Johaug lanserer kleskolleksjon. Foto: Tormod Brenna
NY HANSKER: Therese Johaug lanserer kleskolleksjon. Foto: Tormod Brenna Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Therese Johaug er som unge jenter flest interessert i moter og klær. Men i motsetning til mange andre har hun anledning til å gjøre noe med det.

Og nå er hun i gang. Merkevaren «Johaug» er registrert i en rekke land verden rundt, og til uka lanseres de første Johaug-klærne på markedet under sesongåpningen på Beitostølen.

- Fryktelig moro å se at det har kommet noe så bra ut av denne interessen min. Jeg er kjempefornøyd, sier Therese.

Ulvang-gründer - Therese kan bli minst like stor i sport og tekstilbransjen som Vegard Ulvang og de andre kjente merkevarene, sier Jon Inge Gullikstad til Dagbladet.

Han burde vite hva han snakker om. Gullikstad er mannen som bygde opp Vegard Ulvangs megasuksess av et ulleventyr.

Nå har han gjennom firmaet Small Nordic engasjert i Therese Johaugs drøm om å designe egne klær.

Og har stor tro på suksess.

- Lykkes vi ikke med dette, må vi finne på noe annet å gjøre, sier han.  Enormt troverdig - Therese er som skapt til å stå bak sitt eget merkenavn. Hun har alt som skal til for å gjøre dette troverdig. Therese er en person folk er glad i og respekterer, hun utstråler gode verdier og hun leverer i tillegg resultater i toppklasse. Hun er et forbilde for veldig mange, og har en usedvanlig høy «liking» der ute. Hun er et unikum. Vi har sjelden sett maken, sier Gullikstad.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.