- Kan dere høre meg?

7300 tilskuere møtte Tom Brady og co. på mediedagen.

Sirkuset foran søndagens Superbowl nådde nye høyder da 7300 tilskuere fylte tribunene på mediedagen.

Alle spillere skal være tilgjengelige for intervjuer tirsdagen før finalen, og vanligvis har begivenheten vært forbeholdt de drøyt 5000 akkrediterte mediefolkene. Denne gang solgte arrangøren billetter til 25 dollar stykket. De forsvant fort, og det førte til strykende svartebørshandel.

Alle tilskuere ble ved inngangen utstyrt med en radiomottaker med kanalvelger slik at de kunne skru seg inn og høre hva som ble sagt i mikrofonen til enkelte spillere. Det tok noen av spillerne på senga.

- Hører dere meg?, spurte Patriots-quarterback Tom Brady forfjamset da hans rosende omtale av en Indianapolis Colts-spiller ble møtt med jubel fra tribunene. Spørsmålet ble fulgt av ny, bekreftende jubel.

Det er ikke sikkert han ville fått bekreftende svar fra alle journalistene på podiet, der de sto 20 i dybden bak en skog av TV-kameraer.

Men på mediedagen handler det mer om begivenheten enn det som sies. TV-reportere, noen av dem utkledd i karnevalskostymer, prøver å overgå hverandre i uvanlige spørsmål.

På kunstdekket i Indianapolis sirkulerte også noen «blindpassasjerer» i Giants- eller Patriots-drakt, i håp om å bli forvekslet med en spiller og intervjuet.

- Det er et sirkus. Personlig ville jeg heller sluppet, men jeg er klar over at det er en del av jobben, sa blokkeringsspiller Logan Mankins.

En reporter med langt skjegg intervjuet spillere om hårets betydning for finalen. En annen spurte spillerne om hva slags frokostblanding de foretrekker. En reporter hadde med diskokule og ville ha forsvarskjempene til å vise fram sine beste dansesteg.

- Det er surrealistisk, sa Patriots-forsvarer Kyle Arrington.

Stjernemottaker Deion Branch prøvde å vende på rollene ved å filme journalistene som intervjuet ham med videokamera. Hans fargerike lagkamerat Chad Ochocinco tok det som vanlig ett skritt lenger. Hans dag ble grundig dekket av hans eget «Ochocinco News Network».

(NTB)