Klubber sanker stemmer via Facebook

Norges mest populære skal kåres.

• Her kan du stemme på klubben i ditt hjerte

(Dagbladet.no) Årets Klubben i mitt hjerte-kåring er i gang, og stemmene suser inn til Dagbladet.no via kabler og trådløse nettverk.

Nytt av året er at de som har stemt kan tipse sine venner om å gjøre det samme, via Facebook - og veldig mange benytter seg av muligheten.

Det er nå nesten 950 000 nordmenn på Facebook, og suksessen ser ikke ut til å ha noen ende.

Stemmemelding på din side

For å få klubben sin høyt opp på listene, bruker folk alle mulige midler. Klubber legger ut oppfordringer på sine hjemmesider og sender ut e-post til medlemmene, supportere og støttemedlemmer engasjerer seg kraftig og lokalavisene skriver om kåringen.

Da Dagbladet.no i fjor besøkte vinnerbygda Svarstad (idrettslaget vant én av de fem klassene) hadde matbutikken byttet ut en tilbudsplakat med en «Stem på klubben i ditt hjerte»-plakat.

Nå ser vi også at mange lesere ber sine venner på Facebook om å stemme.

POPULÆRE TRØNDERE: Per Ciljan Skjelbred og Rosenborg spiller borte mot Valencia tirsdag kveld. RBK ligger i teten i klassen for spesialidrettslag med over 100 medlemmer. Foto: THOMAS RASMUS SKAUG
POPULÆRE TRØNDERE: Per Ciljan Skjelbred og Rosenborg spiller borte mot Valencia tirsdag kveld. RBK ligger i teten i klassen for spesialidrettslag med over 100 medlemmer. Foto: THOMAS RASMUS SKAUG Vis mer

Etter at du har søkt opp klubben din og stemt, kan du klikke på knappen «Del på Facebook». Da velger du hvilke av dine venner og kontakter du ville sende stemmeoppfordringen videre til. Du kan også legge oppfordringen som en melding på din Facebook-side.

410 000 kroner i potten

På fire år har Klubben i mitt hjerte vokst til å bli idrettens desidert største avstemning. I fjor samlet vi nesten 200 000 stemmer - og kåret vinnere i fem forskjellige klasser.

Klubben i mitt hjerte blir arrangert av Norges Idrettsforbund og Olympiske Komite i samarbeid med Norsk Tipping, P4 og oss i Dagbladet. Alle er med for å styrke norsk idretts spesielle funksjon som et sosialt verktøy i lokalsamfunnene. Vi håper denne årlige kampanjen hjelper til å lage sterke og inkluderende klubbmiljøer over hele landet.

Klasseinndelingen gjør det mulig for hvilken som helst klubb å vinne.

Det som teller er å mobilisere flest mulige til å stemme fram din spesielle hjerteklubb, og som vanlig belønner vi innsatsen godt. Vinnerne får idrettsutstyr fra Norsk Tipping for opptil 100 000 kroner. Totalt ligger det 410 000 kroner og venter i potten.

Klubber sanker stemmer via Facebook
Klubber sanker stemmer via Facebook
PÅ FACEBOOK: En slik melding vil du få på din Facebook-side om du sender en stemmeoppfordring til dine venner via nettverket.