Koker etter dette: - Idiot

Danmark måtte se seg slått av England i onsdagens EM-semifinale. Nå koker Internett etter en spesiell hendelse.

ENGLAND TIL FINALE: Det tok av både i Oslo og i London da England endelig sikret seg sin første finale på lenge. Reportere: Henrik Ljosland og Jonas Giæver. Video: Melina Pambou Sundfør / Dagbladet TV, Ritzau og AP. Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Fotball-EM 2021

EM-program

I det som endte opp med å bli det viktigste øyeblikket i onsdagens semifinale kunne man se noe merkelig.

Bildet av Kasper Schmeichel (34), som er tatt like før Harry Kanes avgjørende straffespark, skaper store reaksjoner.

I ansiktet til den danske burvokteren ser man plutselig en liten grønn flekk.

Det er nemlig en grønn laser som forsøker å sette Schmeichel ut av spill, som i ettertid har fått Internett til å koke.

Manchester Evening News kaller tilskueren for en «idiot».

Det viser seg at Schmeichel ikke var den eneste som ble plaget av laserpennen, og midtstopper Jannik Vestergaard uttalte seg etter kampen.

- Jeg la merke til det, og gjorde dommeren oppmerksom på det i løpet av første omgang, sier han til B.T.

- Jeg vet ikke om det kom ved straffesparket, men det skjedde under kampen. Det var flere ting fra tilskuerne som ikke var helt rettferdige. Men når mye står på spill, er tydeligvis alle midler tillatt.

Uansett hvor usportslig manøveren var så det ikke ut til å forstyrre Kasper Schmeichel nevneverdig.

SYKT: Mikkel Damsgaards lagkamerat og venn Kristoffer Askildsen tok en prat med Dagbladet om spillerens frispark-perle mot England. Reporter: Henrik Ljosland. Vis mer

Dansken reddet straffesparket fra Harry Kane, men superstjerna satte returen i nettet og England tok ledelsen.

Resultatet sto seg resten av kampen, og engelskmennene kunne juble for avansement til EM-finalen.

Det ble EM-exit for Kasper Schmeichel, men han har fått en fortjent hyllest etter oppgjøret.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer