Krangler om teip-bit

Teip-biten over langrennsløpernes Swix-logo på halsen har under hele OL skapt et dårlig klima mellom utstyrsleverandøren og Norges Idrettsforbund.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

PRAGELATO (Dagbladet): Det er ikke bare i den norske smørebua det går galt. I går måtte Norges Idrettsforbunds markedssjef Morten Schønfeldt ringe og beklage overfor Skiforbundets storsponsor Swix.

-  Schønfeldt har bedt om unnskyldning, sier racingsjef Bjørn Bakken i Swix. NIF har hele uka feiltolket regelverket for OL-reklame. De norske OL-lederne har bare forholdt seg til IOCs markedsavdeling. Tross innstendige oppfordringer fra Bakken, har de norske OL-lederne ikke valgt å forhøre seg hos de ansvarlige på langrennsstadion som har hatt et helt annet syn enn NIF.

Swix har hele uka fått støtte for sitt syn - blant annet fra FIS\' langrennsdirektør Jürg Capol.

-  Vi begynte å jobbe med denne saken da OL begynte, men - for å si det stygt - har vi etter hvert følt at de norske lederne ikke vil høre på oss, sier Bakken til Dagbladet.

Reiv av teip

I går markerte den slovenske materialansvarlige på langrennsstadion hvor han står ved å rive av teipbiten på halsen til Jens Arne Svartedal før start.

-  Det var ment som en provokasjon overfor NIF, sier Bakken.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer