Kristoff vant i Hamburg

- Ett av mine favorittritt.

VANT: Alexander Kristoff vant World Tour-rittet i Hamburg søndag. Her fra årets Tour de France. Foto: JEFF PACHOUD (Scanpix/Afp)
VANT: Alexander Kristoff vant World Tour-rittet i Hamburg søndag. Her fra årets Tour de France. Foto: JEFF PACHOUD (Scanpix/Afp) Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(procycling.no): Som forventet ble Vattenfall Cyclassics avgjort med en spurt i en mindre gruppe.

Steinbratte Waseberg og mange angrep gjorde nemlig sitt til at det var et sterkt redusert felt som skulle spurte om seieren i Hamburgs gater.

Edvald Boasson Hagen var blant dem som forsøkte seg før spurten. Med 13 kilometer igjen til mål angrep nordmannen fra feltet, men ble relativt raskt hentet inn av de øvrige.

Jack Bauer gikk kontra på Boasson Hagens angrep og fikk en fin luke på gruppen med blant annet Alexander Kristoff, Mark Cavendish og Marcel Kittel.

Men heller ikke Garmin-rytteren klarte å holde unna for det jaktende feltet. Dermed ble det hele avgjort i en spurt.

Der var Alexander Kristoff best. Ingen hadde mulighet til å tukte Katjusja-rytteren på oppløpet.

- Jeg startet ikke spurten på maks og økte mot målstreken, sier Kristoff i seiersintervjuet vist hos Hamburg 1.

- Det har vært ett av mine favorittritt, og nå er det hvert fall det nå som jeg endelig har en seier her.

Kristoff fikk god hjelp av sine Katjusja-hjelpere frem til det gjensto omtrent en kilometer. Derfra og inn måtte han klare seg selv.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer