Johannes Klæbo nekter reklame

La Klæbo slippe!

Ingen grunn til at Johannes Høsflot Klæbo skal reklamere for noe han synes er galt.

SPONSOR-KONFLIKT: Johannes Høstflot Klæbo vil ikke reklamere for Viaplay. Foto: Bjørn Langsem / Dagbladet
SPONSOR-KONFLIKT: Johannes Høstflot Klæbo vil ikke reklamere for Viaplay. Foto: Bjørn Langsem / Dagbladet Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

NÅR en landslagsstjerne nekter å klistre på en spesiell reklame på drakta, skal norsk idrett høre ekstra godt etter. Det er jo nettopp slike utøvere vi ellers skryter av å sende ut i verden; voksne, reflekterte folk som tenker lenger enn sin egen sportskarriere.

I de tiåra der Norge er blitt en internasjonal stormakt i sport, har Olympiatoppen til og med satt et navn på den type solide sportshelter:

- 24-timersutøveren, er begrepet som forteller om hvorfor lille Norge vinner så mange medaljer.

Altså slike utøvere som ikke lar idretten sin overskygge den nødvendige helheten i hverdagen. Disse kloke sportsheltene har fått en egen seksjon på Olympiatoppens nettsider som understreker nødvendigheten av «utvikling på andre arenaer enn idretten».

Det gjør at norsk idrett bare skal klappe når Johannes Høsflot Klæbo nå av verdimessige årsaker nekter å gå med reklame for Skiforbundets nye TV-partner Viasat.

Selv om det gir de samme idrettslederne masse ekstra arbeid.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.