VIL BLI STØRRE: Larvik kan øke omsetningen fra 27 millioner til rundt 70 på fire år. Her er Larviks Amanda Kurtovic i Champions League mot Viborg HK denne høsten.
Foto: Rune Feldt-Rasmussen / SCANPIX
VIL BLI STØRRE: Larvik kan øke omsetningen fra 27 millioner til rundt 70 på fire år. Her er Larviks Amanda Kurtovic i Champions League mot Viborg HK denne høsten. Foto: Rune Feldt-Rasmussen / SCANPIXVis mer

Larvik kan øke omsetningen til 70 mill.

Håndballklubben med store planer de neste fire årene.

De suverene larvikjentene herjer både på og utenfor banen. Larvik HK håper å kunne øke omsetningen fra 27 millioner kroner til hele 70 millioner kroner på fire år, skriver Bergens Tidende.

- Du får vente til 23. november. Da offentliggjør vi noe stort og spennende, de konkrete grepene for satsingen fram mot 2015. Men jeg kan si så mye at vi ser for oss en omsetning på 70 millioner kroner i 2015, avslører Bjørn-Gunnar Bruun Hansen overfor Bergens Tidende.

Larvik er flaggskipet i norsk klubbhåndball. De vant mesterligaen i våres. Allerede neste år håper de på betydelig økt omsetning.

- Allerede neste år skal vi øke fra 27 til 40 millioner. Mange vil si at vi ikke vil lykkes. Men for oss handler det om seriøsitet og ønske om stadig utvikling. Vi ønsker å være verdens beste håndballklubb hver eneste dag - ikke bare når vi spiller ute på parketten, sier Bruun Hansen.

Neste motstander er Tertnes, som ankommer Larvik fredag. I bergensklubben har man vurdert en 10-millionersatsing som godt nok til å ta opp kampen om titler. Det kan vise seg å bli tøft. Samtidig mener Larvik de kunne vært enda større om de hadde holdt hus i nettopp Bergen.

- Hadde vi gjort dette i Bergen, ville vi vært ti ganger så store. Jeg ser med en viss misunnelse på potensialet de har der vest. For alt i alt handler det om kjøpekraft, og at sponsorene føler en likeverdig nytteverdi. Vi jobber for dem på så mange ulike måter. Storskjerm, en hoppeslottpark, messer - å tilfredsstille samarbeidspartnerne våre handler om så mye mer enn å vise en logo på drakten, poengterer Bruun Hansen.

Larvikingen anslår at mellom 30 og 40 prosent av sponsoromsetningen ligger hos nasjonale samarbeidspartnere. Trolig går Larvik HK med 1 million kroner i overskudd i 2011.

(NTB)