Lasse selger best

Lasse Kjus og Kjetil André Aamodt har størst appell blant de mest betydningsfulle sponsorene. Mens Bjørn Dæhlie og kompani sliter med å fylle pengesekken fra næringslivet.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

I 1999/2000-sesongen opererer alpint med et totalbudsjett på 19 millioner kroner. På sponsorsiden er alt fulltegnet. Statoil fortsetter som hovedsponsor for de mannlige alpinistene, mens Kistefos nå er kvinnelandslagets bidragsgiver.

For langrennsløperne er situasjonen en helt annen. To delsponsorer mangler og i skiforbundet jobbes det hektisk for å finne nye partnere.

- Vi har kontaktet selskaper som vi tror er interessert. Vi mener langrennsløperne har god markedsverdi og ber om en god del penger, sier Eivind A. Sørlie, leder for markedsavdelingen i Norges Skiforbund.

Optimist

Fortsatt er det muligheter for at brikkene kan falle på plass før sesongstart, men det haster.

- Jeg er optimistisk med tanke på det, sier Sørlie til NTB.

Foreløpig er det klart at et selskap i Storebrand-konsernet blir hovedsponsor for elitelaget for menn, mens Telenor Mobil fortsetter på kvinnesiden.

Innenfor hopp og kombinert er det bare små endringer. Bjarte Engen Viks innsats de senere årene har gitt kombinertsporten noe mer å rutte med foran årets sesong. I freestyle er hovedsponsor på plass, mens telemarkkjørerne per dato står uten en eneste sponsor.

(NTB)

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer