Linjedommeren tar skylda

Roe Vidar Lien innrømmer tabben da han nektet Brann spillerbytte. Likevel er han er skuffet over Branns protest.

  • Si din mening: Skal Brann ha omkamp, eller fortjener LSK å beholde tre poeng På stillingen 1-2 mot LSK ville Brann bytte ut en skadd spiller mandag. Linjedommer Lien nektet i samråd med fjerdedommeren, på tross av at reglene tillater et fjerde bytte

    - Jeg må ta hoveddelen av skylden for det som oppsto. Jeg ble kontaktet av fjededommeren. Jeg har oppfattet fortolkningen av regelen forskjellig fra andre. Det er sakens kjerne. Jeg har misforstått, sier Lien til Bergens Tidende.

    Brann tapte 1-3 og varslet protest til NFF i går, på grunn av regeltabben. Det har ikke Lien forståelse for.

    - Jeg er personlig skuffet over at de protesterer. Jeg har forståelse for alle parter, men det som skjedde hadde ingen innvirkning på resultatet, sier linjedommeren.

    Protesten fra Brann kan uansett bli avvist. Som Dagbladet.no skrev i går mener Lillestrøm at bergenserne ikke fulgte handlet riktig, fordi Brann ikke fikk varslet protesten på dommerkortet.

    LSK får støtte av idrettsadvokat Gunnar-Martin Kjenner, som mener Brann ikke har noen sak.

    - Regelverket menes bokstavelig talt. Toget gikk da Brann ikke oppførte på dommerkortet at de ville protestere. Det kan ikke repareres, sier Kjenner til VG.

    (Dagbladet.no)

LSK-SEIER:</B> Her scorer Johan Petter Winsnes 1-3, mens Brann bare har 10 mann på banen.