SLETTET: Denne tweeten har nå blitt slettet av Dunkin donuts. Skjermdump @dunkindonuts
SLETTET: Denne tweeten har nå blitt slettet av Dunkin donuts. Skjermdump @dunkindonutsVis mer

Liverpool-fans rasende på sponsor

Misbrukte emblemet.

(Dagbladet:) De fleste fotballfans holder klubbemblemet hellig, og vet at den ikke skal tøyses med.

Derfor er det ikke rart at Liverpool-fansen nå reagerer med sinne, etter at den amerikanske donut-kjeden «Dunkin Donuts» la ut en endret versjon av emblemet.

Dunkin Donuts la ut et bilde av Liverpool-emblemet og en endret versjon, hvor de skrev «Elsker du LFC-emblemet? Tweet til oss hva du ville hatt på ditt personlige emblem, så kanskje vi overrasker deg med din egen!»

Kjedens endrete design har fått svært mye kritikk i sosiale medier, hvor «You'll never walk alone» er byttet ut med Dunkin Donuts slagord «America runs on Dunkin'». Liverbird har blitt byttet ut med «DD»-logoen, og Hillsboroughs evige flamme har blitt byttet ut med kaffekopper - i plastikk. Det er Liverpool Echo som først skrev om saken.

Legger seg flate Det er fansens reaksjoner som nå har ført til at Dunkin Donuts har fjernet tweeten. Selskapet er en offisiell sponsor av klubben (som har amerikanske eiere), og Liverpool-fansen lurer nå på hvem som ga donutkjeden lov til å publisere bildet.


Kjeden sendte i går ut en pressemelding hvor de la seg flate.

- Vi beklager for eventuell ufølsomhet angående vår tweet med LFC-emblemet, som støtter et LFC-tema. Som stolt sponsor av LFC ville vi ikke støte noen - spesielt ikke klubbens supportere. Vi har fjernet tweeten og stoppet kampanjen umiddelbart, skrev Dunkin Donuts.

Liverpool skrev en avtale med den amerikanske kjeden, som nå er klubbens offisielle kaffe, te og bakeri-leverandør, i januar i fjor, verdt mange millioner pund.