Liverpool kan få øl-stadion

USA-eiere vurderer navnesalg.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet.no): Jubelen er stor i Liverpool etter salget av storklubben til amerikanerne George Gillett og Tom Hicks, med en investering på hele 5,8 milliarder kroner.

Det spørs om fansen er like fornøyde med spekulasjoner om at Liverpools nye hjemmebane kan få et sponsornavn.

En av Storbritannias største bookmakere William Hill har gjort Liverpools trøyesponsor, bryggeriet Carlsberg, til en av favorittene til å gi navn til rødtrøyenes nye hjem i Stanley Park.

- Du kan si at at Carlsberg gjerne vil gjøre hjemmebanen til «trolig det beste stadionet i verden», men det er en annen sak om trøyesponsoren har råd til det, sier en bookmakertalsmann.

2,6 av USA-milliardene skal gå til et nytt hjem. Inntekter fra et sponsornavn kan gode å ha når amerikanerne skal gjøre Liverpool til et topplag igjen.

I går gjorde Gillett og Hicks det klart at Liverpool skal konkurrere med Manchester United og Chelsea, men ikke nødvendigvis i pengebruk.

- Hvis navnerettighetene er verd én stor spiller hvert år på overgangsmarkedet, så må vi se på det som et seriøst alternativ, sier Gillett.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer