- Liverpools sponsorlogo er forbildet

RBK vil unngå nytt draktbråk.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet.no): Da Rosenborg skiftet draktsponsor til Narvesen i 2005, ble det et voldsomt leven.

Supporterklubben Kjernen var i harnisk, og skrev følgende flammende innlegg på sine hjemmesider:

«I god RBK-tradisjon gir RBK jevnt faen i estetikk, stil og draktas symbolverdi. Det er for så vidt ikke noe nytt. Men for riktig å understreke årets nedtur presenterer RBK ei drakt verre enn noensinne. Vi trenger ikke å ha ei drakt som ser ut som en bærepose.»

Og RBK krøp til korset og endret logo, fra en upopulær fargesprakende «N», til nøytralt sort-hvitt.

Som bildene til høyre viser har det variert noe denne sesongen, men når Rosenborg nå får tilbake Rema 1000 som hovedsponsor, tar man ingen sjanser med drakta.

Sponsoren lover at logoen ved sesongstart kommer til å være i sort-hvitt.

- Det er på en måte Carlsberg-logoen på Liverpool-drakta som er forbildet, vi prøver å få både samarbeidspartneren og laget til å spille godt sammen, og da må det også se bra ut på drakten, sier styreformann i Rema 1000, Ole Robert Reitan til RBK TV.

- Rema 1000-logoen har jo alltid vært i blått, rødt og hvitt, men første gang vi gjorde det i sort-hvitt var det for Rosenborg, med stor suksess, sier Reitan.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer