- Liverpools sponsorlogo er forbildet

RBK vil unngå nytt draktbråk.

(Dagbladet.no): Da Rosenborg skiftet draktsponsor til Narvesen i 2005, ble det et voldsomt leven.

Supporterklubben Kjernen var i harnisk, og skrev følgende flammende innlegg på sine hjemmesider:

«I god RBK-tradisjon gir RBK jevnt faen i estetikk, stil og draktas symbolverdi. Det er for så vidt ikke noe nytt. Men for riktig å understreke årets nedtur presenterer RBK ei drakt verre enn noensinne. Vi trenger ikke å ha ei drakt som ser ut som en bærepose.»

Og RBK krøp til korset og endret logo, fra en upopulær fargesprakende «N», til nøytralt sort-hvitt.

Som bildene til høyre viser har det variert noe denne sesongen, men når Rosenborg nå får tilbake Rema 1000 som hovedsponsor, tar man ingen sjanser med drakta.

Sponsoren lover at logoen ved sesongstart kommer til å være i sort-hvitt.

- Det er på en måte Carlsberg-logoen på Liverpool-drakta som er forbildet, vi prøver å få både samarbeidspartneren og laget til å spille godt sammen, og da må det også se bra ut på drakten, sier styreformann i Rema 1000, Ole Robert Reitan til RBK TV.

- Rema 1000-logoen har jo alltid vært i blått, rødt og hvitt, men første gang vi gjorde det i sort-hvitt var det for Rosenborg, med stor suksess, sier Reitan.

- MAKKVERK: Denne RBK-drakta satte sinnene i kok i Trondheim, og direktør Nils Skutle og Kjell Magnus Reitan måtte endre sponsorlogoen. Foto: GORM KALLESTAD/SCANPIX
- MAKKVERK: Denne RBK-drakta satte sinnene i kok i Trondheim, og direktør Nils Skutle og Kjell Magnus Reitan måtte endre sponsorlogoen. Foto: GORM KALLESTAD/SCANPIX Vis mer
TIL DENNE..
OG TIL DENNE..
TILBAKE TIL DENNE?