- Ljungberg-reklamen er farlig

Amerikanske psykologer er ikke i tvil.

(Dagbladet.no): Adoniskomplekset kaller hun det, doktor Stacey Tantleff-Dunn. Det er det vi får, vi som er menn og litt mindre veltrent enn idrettsheltene vi tilber et par ganger i uka.

Psykolog Tantleff-Dunn advarer nemlig mot den effekten undertøysreklamer som Fredrik Ljungberg stiller opp på har på den mannlige befolkningen.

- Før holdt det for menn at de skaffet økonomisk trygghet, sier Tantleff-Dunn ifølge Expressen.

- Utseendet og fysikk var ikke viktig. Nå vil man ha hele pakken, fortsetter hun.

Tantleff-Dunn kom fram til konklusjonen etter å ha sett på et stort antall reklamer av kjente og kjekke menn som Ljungberg, Brad Pitt, og David Beckham sammen med en hel haug med vanlige menn.

I intervjusituasjonene etter synsopplevelsene, opplevde hun at majoriteten av menn føler at de er misfornøyde med kroppen sin, og hadde komplekser for hvordan de ser ut.

Derfor, konkluderer hun, er dagens reklame som retter seg mot menn farlig. Vi utvikler rett og slett et usunt forhold til vår egen kropp, mener hun.

DETTE ER IKKE BRA FOR DEG: Om du er mann, får du komplekser av reklamer som dette. Ifølge psykologen Stacey Tantleff-Dunn, i hvert fall.